Vuxenmys och bebisdagar!

1kommentarer

Många har frågat mig om hur sexet blev efter förlossningen (märkligt att alla finner sånt nöje i detaljer om mitt underliv) ;) 
Så jag tänkte att jag kunde ge er en liten inblick i det mest intima!

Som ni kanske listat ut vid det här laget så är jag inte så privat av mig och jag delar gärna med mig av mina upplevelser om det kan hjälpa någon annan.

So here it goes! 

Dom blivande mamma trodde att det skulle vara som att kasta in en trumpinne i en gympasal rent ut sagt, att det skulle vara slappt, stort och helt och håller kaputt resten av livet.

Slapp, slött och likgiltigt!

Här har jag gått med övertygelsen om att jag kommer bli utbytt av en Barbara eller något i den stilen pga en obrukbar muff lika stor som omkretsen på en basketboll ungefär.

Dröm om min förvåning när vi för första gången provade att ha sex efter förlossningen! 

Ha! Vilken chock jag fick :p 
Det va ingen trumpinne i nån gympasal här inte och helt plötsligt fanns det ingen gigantisk megamage ivägen! 

Gissa om jag nästan skuttade av lycka när jag faktiskt insåg att sexet var BÄTTRE och skönare än innan förlossningen! 

Vem kunde ana att barnafödande kunde vara så fantastiskt?;) 



Föda barn är nog det absolut bästa min kropp har varit med om! (Om man bortser från mina degklumpar till tuttar och hängröv) 

Nu kommer vi till en annan fråga: hur, när och var vi har sex eftersom mattheo är med oss hela tiden..

Well.. 
 när han sover är ju att föredra.. Eller va tycker ni? Känns dumt att ge grabben bestående men innan han ens kan gå stackarn ;p tänk er själva att se er mamma och pappa ligga och skumpa runt.. BIG no. no.! 

Hur och var är väl inte så relevant egentligen ;) 

En bekant till mig bad mig att skriva lite om hur en vanlig dag här hemma kan se ut ungefär så jag tänkte försöka mig på att redogöra för ett dygn ungefär.

Kl 6-7 vaknar mattheo och vill ha mat. NU på en gång, helst igår.
Med andra ord så är han jättehungrig! 
Men han brukar sova mellan 11-12 till klockan 6-7 på morgonen så det är inte så konstigt att han är hungrig. ( jag svälter alltså inte mitt barn ;))

Efter det brukar han somna om bredvid mig och vaknar sedan vid 9-10 och vill ha mat igen, sen vill han gärna ligga och prata och busa lite. Mestadels så försöker vi oss på att lösa politiska frågor såsom invandringspolitik och lagförslag om modersmjölkersättning men vi har inte kommit fram till om vi har fastställt all fakta än så vi har ännu inte ringt Reinfeldt ;) 


Efter det brukar han somna nån timme och sen är det bara att gå upp, ge honom medicin (han har svamp på tungan) och sedan sätta honom i babygungan så jag kan diska flaskor (nackdelen med att inte amma). 


Han brukar somna efter ett tag och vakna när han vill ha mat, men försöker jag mig på att äta frukost så vaknar han direkt! Det är som att han har nån inbyggd matradar som snappar upp när jag/vi ska äta..


Sådär håller det på under dagen, nu har han ganska långa vakenperioder så han kan vara vaken ganska länge när han väl bestämt sig! 



Under dagen försöker jag hinna så mycket jag kan här hemma. (Diska, plocka, tvätta osv samtidigt som jag försöker hinna med mig själv.

Ibland är en toapaus längre än 2 minuter rena lyxen! 

Vissa dagar vill min lilleman inte alls vara själv och jag måste ha honom i bärsele hela tiden (världens mest briljanta uppfinning för övrigt!) och man lär sig ganska snabbt att göra det mesta med honom på magen! 


På eftermiddagen försöker jag hinna med att laga mat i mån av tid tills min sambo kommer hem, annars lagar han maten. Sen brukar jag lämna mattheo till honom ett tag så jag får hå på toa, duscha, diska eller vad jag nu ska göra. Här hemma turas vi om att gå på toaletten! 

För det mesta får mattheo följa med mig in på toan och ligga på skötbordet (jag håller ena handen på honom) men ibland vill man faktiskt ha lite extra tid på sig (if you know what i mean?)  och då får Jimmy ställa upp ;) 

På kvällen brukar vi titta lite på tv, sedan gör vi oss redo för natten (diskar flaskor, kokar vatten, häller upp pulver osv). 

Mattheo brukar sova från 10-11 till 12 och sen äter han och sover som sagt till 6-7. Vissa nätter vaknar han vid kl 3 men inte så ofta som tur är! 

I övrigt så har vi världens snällaste och finaste bebis :) 

Är det något ni undrar över så fråga gärna ;p 

1 kommentarer

Vivi

16 Oct 2013 00:54

Fick ett riktigt gott skratt!
Så härligt att du är så öppen av dig! :)

Hur går tankarna kring Mattheo och hans uppväxt? Hur kommer du att uppfostra honom? Eftersom föräldrar uppfostrar sina barn olika så är jag lite nyfiken att höra din åsikt! :)

PS. Har full förståelse att du vill leva i nuet och ta dagen som den kommer, du har ju fullt upp och så.. Och jag hoppas inte jag gör dig upprörd genom att redan tänka så långt fram.. Men detta är mer en fråga gällande när Mattheo är allt från 3-6 år gammal.

Kram! :)

Svar: Oj, det va en svår fråga.. Jag kan skriva o. Det om några dagar ;)
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej