Vem är Kajsa? Förflutet

6kommentarer

"Vem är du?"

Vilken bra fråga, ibland vet jag faktiskt inte själv.

Jag är en mamma, ett barn, en ungdom, en sambo, en vän, en syster och en dotter.

Jag är både trygg och helt vettskrämd av livet.


Mina bakslag och negativa upplevelser har nog format mig mest till den jag är idag.

Min mamma är alkoholist och jag har inte alltid haft det lätt! 

Men jag ser detta som att det även kom något bra utav det! Samma stund som min son föddes så tänkte jag "jag kommer ALDRIG vara som min mamma" och det kommer jag heller aldrig bli! 

Jag är en person som är ganska bestämd, jag vet för det mesta vad jag vill och låter sällan någon trampa på mig. Jag är också väldigt mån om  mina medmänniskor och tror att allt gott du gör får du tillbaka tillslut.


Jag värdesätter ärlighet och jag försöker i största mån att aldrig döma någon innan jag vet hela sanningen (sen vet man ju att det ibland blir fel ändå).

Men i grund och botten är jag en stor tönt! 
Jag kan värka väldigt hård och säker utifrån men inuti är jag ungefär lika mjuk som min dallriga mamma-röv ;) 

Vissa dagar kan jag gråta floder i evigheter för att jag trampar på en insekt eller råkar putta till min katt.. Jag kan även hata mig själv i flera timmar om jag säger något dumt till någon på skoj och inte vet om dom fatta eller inte.. 



Jag är en riktig softie ;) 

Jag är också väldigt osäker, och känner mig otroligt liten och övergiven från och till.. 

Om den största sanningen ska fram så vet jag INTE vem jag är utan min sambo..
Han är den som har format mig, räddat mig och skyddat mig.

Jimmy är den som stått vid min sida i vått och torrt och alltid brytt sig, alltid fått mig att känna mig hel trots att jag saknat en mamma och alltid tröstat dom dagarna jag inte riktigt vet vem jag är.

När jag träffade Jimmy så var jag väldigt trasig.

Jag va 16 år gammal, bodde hos pappa och fick absolut inte bo hos mamma för socialen. Jag hade en kontaktfamilj i Motala som jag idag är otroligt tacksam över och det var på så sätt vi träffades! 
Jag som 16 åring...

Jag stannade hans bil (på fyllan) och ville åka med och det slutade i alla fall med att jag hånglade upp honom när han körde (så kan det gå) och dagen efter sov jag hos honom, sen dess blir han inte av med mig ;) 

Från vänster: Bisse, Ronja, Anna, Jimmy , jag och någon halv människa ;) här va jag också 16 år och vi hade precis börjat träffas


Men jag är så otroligt glad och tacksam över att jag har honom. Hade jag inte träffat honom så vet jag ärligt talat inte om jag hade varit här idag. Jimmy har lyft ni från botten till toppen, han motiverade mig i skolan, övertalade mig att börja med körkortet, han har hjälpt mig med allt från himmel och jord och han är verkligen halva mig!


Tack Jimmy för att du har gjort mig till den person jag är idag och för att du räddat mitt liv, för att du fått mig att må bra i dom mörkaste stunderna och kan skratta med mig (eller åt mig?) när jag ramlar in i duschen och andra klumpiga grejer! 

Tack för att du älskar mig trots att jag har fula fötter, pratar med våra katter, gör misslyckade muffins, läser hela nätterna, är nymfoman och aldrig kan hålla käften när du ska sova.

Tack för att du aldrig dömer mig trots  att jag dansar med dammsugaren, hoppar på dig och tvångsgosar, kletar hårfärg i hela handfatet och lägger hårspännen överallt.


Du har gett mig en livsglädje som jag behövde när jag va 16 år och livrädd för livet, du har gett mig trygghet och stabilitet, rutiner och kärlek.

Jag är ingenting utan Jimmy.

Nu vet ni vem jag är! 



6 kommentarer

Vivi

23 Oct 2013 00:49

Trots att livets alla stunder inte alltid är dem mest glamorösaste vilket beskriver.. så tror även jag på att saker och ting blir ljusare med tiden det handlar bara genom att ge och ta.. även om det kan kosta en allt och göra väldigt ont.

Jag känner igen mig i hur du ser dig själv, för lite så är jag också.. om inte väldigt lik.

Jag tycker du är en enastående person som har trots alla mörk dar klarat dig bra!

För jag antar att du inte heller är så lånsint av dig?
Det är i alla fall inte jag, och det är de som har räddat mig från att helt gå ner mig.. :)

Tack för en tår på kinden och även en del skratt.. fortsätt, bara fortsätt! Du är toppen.

Svar: Jag tror som du att det handlar om att ge och ta och att framför allt inte ta jag tror även att livet skulle vara jävligt tråkigt utan alla bakslag och framgångar :) när man verkligen kämpat sig upp från
Botten så är men sannerligen Herren på täppan och har all rätt att skryta lite ;)
någonting för givet!
Jag är faktiskt, tro det eller ej, ganska så långsint.. Det beror på
Vad det gäller inför. Men om någon gjort nått fel mot mig så ger jag mig inte innan jag fått en ursäkt! ;)
Tusen tack för dina fina kommentarer, idéer och stöttning! Du är en stor anledning till varför jag fortfarande skriver :)! Och ursäkta alla stavfel :)
lannestad.blogg.se

Jimmy

23 Oct 2013 05:55

Jag älskar dig<3 Kommer aldrig nånsin lämna din sida hjärtat<3

Svar: Och jag älskar dig! <3
lannestad.blogg.se

Jenny

23 Oct 2013 07:25

Åh så fint du skriver<3 Ni två är perfekta för varandra!

Svar: <3
lannestad.blogg.se

Tove

23 Oct 2013 22:51

Blir nästan tårögd när du skriver om kärleken du har till din familj!

( den halva människan är Sunken)

Svar: Va roligt att du blev berörd:) kram!
lannestad.blogg.se

Stoffe

24 Oct 2013 00:49

Fick fan en liten glädjetår i ögat :')

Ni är underbara ihop <3

Svar: Va go du är min kära vän :)!
lannestad.blogg.se

Lovisa från augustimammor ;)

01 Nov 2013 14:08

Blir ju rent tårögd här. Herrejesus. Bra skrivet!<3

Kommentera

Publiceras ej