Efter föräldraledigheten

0kommentarer

"Ska du gå någon utbildning eller fortsätta jobbanär Matteho är redo för dagis? Om du nu har valt att sätta honom på dagis..?"

Det var en bra fråga och faktiskt någonting jag själv funderar mycket på! 

Vi ska väl ha Mattheo på dagis när det är dags men jag vill ha honom hemma så länge det går.



Jag vet inte riktigt vad jag ska göra efter mammaledigheten.

Jag funderar på om jag ska plugga och försöka göra det mesta på distans och jobba lite då och då samtidigt så jag kan vara hemma med mattheo så länge som möjligt. 

Jag vill inte att dagis ska uppfostra mitt barn. All heder till dagis och det är ju tur att det finns! Men jag vill nog inte att mattheo ska börja redan när han är 1 år eller yngre. 

Sen vet vi ju inte riktigt hur det blir, vi har inte pratat så mycket om det än heller. Jag försöker leva i nuet och njuta av varje dag med min skatt men ibland är det svårt när jag tänker på att det är kortvarigt och att jag måste lista ut vad jag ska göra.



Eftersom jag jobbat i restaurangbranschen hela tiden i princip så är det svårt att hitta något annat, därför vill jag nog ha nån annan utbildning.

Arbetstiderna inom restaurang är ju inte ultimata :)! 

Nu ska jag bädda ner mig med min älskling och försöka få mig lite sömn ;) 
Godnatt mina vänner och ovänner :*


Kommentera

Publiceras ej