Vaccin, hysteri och olika blöjmärken!

2kommentarer


Idag har vi varit på BVC och vaccinerat prinsen! Fy va hemskt det är när han gråter :( det gör fruktansvärt ont i mammahjärtat! 

Nu sover han men för en stund sen så va han helt hysterisk! Han skrek konstant i 1 timme typ :( 

Fruktansvärt jobbigt för föräldrarna men också fruktansvärt bra att det finns vaccin :) iaf dom väl beprövade som stelkramp, polio etc.
Svininfluensavaccin och sån skit tror jag inte ett dugg på!


Från en sak till en annan
Blöjor! 
På bb fick man ett visst antal pampersblöjor och dom funka väl ganska bra, när vi kom hem använde vi libero och har kört på det i storlek 1 och  2.  Men när vi började med storlek 3 så började vi prova andra..

Willys egna blöjor funkar faktiskt helt okej, dom luktar dock väldigt mycket kiss väldigt fort.
Men ICAs egna blöjor måste jg verkligen göra lite reklam för! Dom har verkligen funkat suveränt för oss! Sitter perfekt, är inte för tjocka och inga läckage. 

Det är likadant med våtservetter. Jag tyckte Liberos va så himla geggiga/tvåliga och svåra att rengöra med då det bara gegga ut ännu mer. Men Ica basic eller eldorado däremot har funkat kanon! 

Kända och dyra märken behöver inte alltid vara bäst!



Liberos blöjor är onekligen väldigt bra! Men jag skulle nog säga att ICAs ligger på samma nivå i vårt fall :) 

När det gäller Babyolja däremot så föredrar jag barnängens:) den är lite drygare och mjukar upp bättre :) tycker jag i alla fall:)!

Men man får inte glömma att alla barn är olika precis på samma sätt som vi vuxna är olika, vad som sitter bra på någon kan sitta jättedåligt på någon annan :) 


Här hemma spelas det gta för fullt :) och lilleman sover på mig. Han gråter så fort jag lägger ner honom :( 

Nu ska jag fortsätta mysa med plutten en stund och sen ska jag laga lite mat :) 

2 kommentarer

Thérèse

11 Nov 2013 19:23

Så hemskt det är när de gråter och har ont :-( Hoppas han slipper feber.
Bra tips om blöjor! Ska köpa ICAs nästa gång

Svar: Ja usch :( nu är han jätteledsen men ingen feber än iaf :)
Ja prova ICAs!:) jag är supernöjd.
lannestad.blogg.se

Angelica

12 Nov 2013 10:25

Jag älskar Icas!
I början satt Pampers bäst på tösen, sedan Libero och nu Icas.

Svar: Lustigt att det kan vara så olika egentligen :)
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej