Svar på tal!

6kommentarer


Dagens stjärna "anonym" kände att han/hon ville yttra sig i något som personen i fråga uppenbarligen inte är påläst om...

Så här kommer då svar på tal: yes! Jag tror absolut på fullaste allvar att jag gör rätt för MIN son eftersom det tar emot psykiskt för mig när det gäller amning. En glad mamma= en glad bebis! 

Vad det gäller intelligensen så känner jag mer än 1 vuxen människa som fått ersättning som liten och som inte direkt lider pga maten sitt första levnadsår!

En av dom läser tex till civilingenjör med strålande betyg! 

Att denna person som skrivit denna kommentar dessutom väljer att formulera sig på detta sättet: att mattheo kommer bli "osmart" istället för "ointelligent" gör ju inte saken bättre!

Jag skulle tro att kommentaren skrevs för att provocera mig vilket jag faktiskt måste medge fungerade till viss del! Jag har tagit detta med flaskmatning som mitt eget privata krig och står verkligen fast vid min åsikt: alla har rätt att välja själv över sin egen kropp! 


Vad sjukdomar beträffar så har mattheo enbart varit lite snorig under dessa 3 månader han levt och det är inget ovanligt på hösten oavsett om bebisar ammas eller inte (källa:BVC) 

Vart denna antagelse om att matteo kommer att bli socialt handikappad kommer ifrån är jag faktiskt riktigt nyfiken på att höra! Om detta skulle stämma så skulle vårt samhälle se väldigt annorlunda ut! Det är ju inte bara 1 kvinna om året som inte vill och som
Inte kan amma så det är ju ganska många varje år som får ersättning..


Så jag antar att dom procent som får ersättning kommer gå runt som hjärndöda zombies i framtiden och dom som ammas kommer skita guld och regnbågar eftersom det tydligen är en miljon gånger bättre. Hur ska detta sluta?


Ja, vi människor är utvecklade så att vi ska kunna amma. MEN vi är även utvecklade så att vi har aldeles för stora huvuden när vi föds vilket resulterar i att födseln ofta kan vara mycket svår för kvinnan om man tex jämför med en häst, ko eller gris som föder ungar som ingenting. 
Fölen ställer sig ju upp bara minuter efter dom föds medan människan tar flera år på sig att utvecklas. 

Vi är alltså smartare än djuren och har möjligheten att göra egna val, vissa kan inte amma, vissa kan inte föda vaginalt och vissa kan inte få barn biologiskt men det är ingenting som gör oss till sämre föräldrar! 


Ska dom som väljer att föda med kejsarsnitt också kritiseras i såna fall? Det är ju inte heller naturligt och vi är ju gjorda för att föda barn? 

Eeh! Lägg dig under en sten i några år eller nått ;)! 
Mattheos angryface ;) 

6 kommentarer

Mikkiiss

14 Nov 2013 22:33

Men vilka jävla nötter det finns.

Den/det som skrev kommentaren blev nog kastad för många eller för få gånger som liten för "det" verkar ju vara helt hjärndöd!

Ni vet vad som är bäst för skrutten och ingen annan !


Skit i dom negativa kommentarerna :P ni är fantastiska föräldrar åt en fantastisk liten kille 💕💕

Svar: Ja verkligen! Det finns så mycket muppar här i världen! ;)
lannestad.blogg.se

Thérèse

15 Nov 2013 00:07

Jeeez...
Jag tycker inte att man öht behöver redovisa sina skäl att inte amma.
Jag skulle gärna vilja se något vetenskapligt underlag som styrker att barn blir "osmarta" av ersättning. Föräldrarnas intelligens och utbildning är faktorer som jag skulle gissa är viktigare, men vad vet jag som föder barn med kejsarsnitt och flaskmatar!? ;-)

KickaAxelsson

15 Nov 2013 00:46

Haha jag dör!
Min son är ett flaskbarn (ersättningsunge) och han är inte handikappad,osmart eller något fel alls på..
Denna sjuka "människa" som lämna denna kommentar verkar inte kunna så mycke ang barn och utveckling.
Haha usch...

Tove

15 Nov 2013 10:29

Hahahah jag dör!!! Människan verkar ju själv ha blivit flaskmatad om det nu är som hen säger, inte helt smart!
Jag ammar men Nikki har varit förkyld ändå! Undra va det beror på? Kanske kan va för att ALLA blir förkylda ibland! 👍❤

Anonym

17 Nov 2013 21:02

Hahaha! Var det sämsta jag har hört! Det blir inte ett sämre barn för att det flaskmatas!

Mitt barn flaskmatades från dag 2. Och idag 5år senare ligger hon ca. 2år före i sin utveckling hon är 5år och har lärningsförmågan som en 7åring! Så, så mycket fel är det på det!

Mitt barn är heller inte handikappat.

Ja, idioter till allt finns det. Bra att du står på dig Kajsa! <3

Mahlin

17 Nov 2013 21:03

glömde skriva att det var jag på den anonyma kommentaren! :P

Kommentera

Publiceras ej