Vänta du bara?!

2kommentarer


Hur kommer det sig att folk verkar vilja påminna mig hela tiden om att vi ska få barn?

Jag får ofta höra fraserna: vänta du bara för att snart har ni ett barn som gör si och så.
Eller: tänk att snart får ni leva med det här och det där osv.

När jag hör dessa kommentarer så känner jag hur det kokar över i mitt huvud..


Tanken är väl att förbereda oss antar jag, men när det framförs på ett överlägset sätt (typ: jag vet mest) eller om det ligger skadeglädje bakom för att vi inte kommer få mycket sömn osv så blir jag faktiskt förbannad!

Speciellt från dom som inte har egna barn får man höra dessa fraser, typ: vänta du bara, nästa år kommer ni sitta hemma på midsommar med ert barn. Eller: jag vet att du också vill bära runt på en liten knodd men det kommer du få göra hela tiden sen..

NO SHIT ?!

Det verkar som dessa personer tror att jag missat det faktum att vi kommer att få ett barn som kommer leva med oss till vuxen ålder.

Men jo, jag har missat det helt! Jag är enbart medveten om att jag är gravid och ska föda ett barn, menar du alltså att man måste göra saker med barnet efteråt? Det har ingen sagt till mig! Fan va dålig stil av barnmorskan att inte berätta detta då jag inte förstod det själv!!

Skadeglädjen hos vissa människor äcklar mig något fruktansvärt också, ibland kan man få höra elaka gliringar om vikten. Tex: haha tänk va fet du kommer bli innan den kommer. Osv

Som om dessa personer verkligen gottar sig åt det faktum att man är helt oförmögen att påverka händelseförloppet i kroppen och hoppas att man ska gå upp 35 kg i vikt.

Kanske är det avundsjuka? Eller kanske bara ren skadeglädje?

Jag vet faktiskt inte, men det äcklar mig hur vissa människor skiner igenom med sin falskhet när man är gravid, som om dom inte kan hejda sig riktigt..

Nu vet ni i alla fall att jag är medveten om att jag ska ha barn och behöver inte ha några påminnelser i någon form! Tack på förhand!

2 kommentarer

Mahlin

16 May 2013 06:39

Usch, fyfan vilka människor!!! Vad gör det att sitta hemma midsommar, jul, nyår? Det är ju ett eget val man har gjort, att skaffa barn.. Folk håller fortfarande på med mig "hur kunde du skaffa barn när du var så ung" blablablabla "du kan ju inte resa".. Jag är stolt över Roxanna, jag ångrar henne inte en sekund! Vill jag resa så följer hon med mig! Vill jag gå på marieberg så följer hon med MIG! Roxanna fyller ändå 5 i november..

Jag är glad för eran skull och ni kommer att bli alldeles utmärkta föräldrar.. Glad är nog inte rätt ord heller jag är outomordentligt lycklig! :))

Kram på dig gumman! <3

Svar: Du är så himla underbar gumman!<3
lannestad.blogg.se

Lotte

16 May 2013 15:06

Jag är nästan 100% säker på att smala du kommer tappa kilona på en gång, se på din mamma - henne kan man inte se att hon har fått barn ? Och ni har ju ungefär samma byggnad.

Jag är otrogligt glada för eran skull och önskar lite att det var mig själv. Men men..
Och att ni ska sitta hemma midsommar..? Nja behöver man kanske göra det första året, så det överlever man nog och senare finns det barnvänliga ställen.. Livet är enbart inte alkohol och fest.

Jag blev som sagt glad och önskar er all lycka . Säker på att ni blir underbara föräldrar.<3

Svar: Jag personligen är inte mycket för alkohol och fester och jag vet ju att man kan göra saker även fast man har barn, det är därför jag blir irriterad på folk som i princip får det att låta som om livet är slut! Jag vet att det kommer gå bra, men just nu är det tyvärr lite väl många som vill lägga sig i :)
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej