När är man redo?

0kommentarer


När blir man redo för att skaffa barn?


Jag hör att många säger: "jag ska ha barn när jag är redo"

Jag personligen har aldrig känt mig redo vid något tillfälle och tror aldrig att man kan bli riktigt redo för att skaffa barn?

Sen är det klart att man ska känna sig "klar" med festandet osv. Detta är dock inget problem för just mig eftersom jag aldrig varit mycket för alkohol egentligen..

För mig är familj så mycket viktigare än att leva "ungdomslivet" och härja runt :)

Jag kan förstå att det är lockande för vissa men jag har nog alltid varit lite lillgammal som alla säger :) jag har liksom aldrig haft möjlighet att vara "ung" och känner därmed att jag absolut inte går miste om någonting!

För mig så är det här barnet någonting som kommer göra mig komplett och förgylla mitt liv och jag ångrar absolut inte att jag skaffar barn vid en ung ålder :)

Min sambo fyller ju 26 i år och har hunnit leva klart ungdomslivet han också :) han trivs med lugna hemmakvällar och grillning med vännerna lika mycket som jag skulle jag tro :)

När är egentligen den bästa åldern att skaffa barn?:)

Kommentera

Publiceras ej