Förflutet, ångest och missbruk

0kommentarer


Nu har jag verkligen försummat bloggen!

Jag förstår om många slutat följa mig och jag är ledsen att det har stor så seg uppdatering.

Sanningen är att jag faktiskt inte har mått så bra den senaste tiden.
Jag har haft väldigt ont och kämpat med jobbiga hormoner och känslor, ett tag där kändes det som att det aldrig skulle ta slut!

Det har fattats och fattas fortfarande vissa bitar i mitt liv vilket gör att jag stänger in mig lite i mig själv.

En stor del av problemet är att jag bearbetat mitt förhållande till min mamma.. Funderat mycket på min uppväxt och varför saker blev som det blev.
Min mamma är alkoholist och psykiskt sjuk och har inte alltid kunnat ta det ansvaret som har krävts av henne.
Nu när jag själv ska få barn så har många gamla känslor bubblat upp och tvingat mig att ta tag i mitt förflutna för att kunna gå vidare.

Jag har varit arg, ledsen och besviken på min mamma. Hatat henne för att hon inte kunnat ge fan i alkoholen, klandrat henne för väldigt mycket och samtidigt kämpat med mina egna skuldkänslor.. Tänkt att det var mitt fel att hon drack och att jag borde kunnat stoppa det på något sätt..

Som barn till en missbrukare blir man gärna blind för det som är så tydligt för alla andra, man blundar för det som gör ont och låtsas att allt är normalt.

Men när ens egen mamma stänger in sig i en mörk garderob och gråter på fyllan och man får gå in och trösta så är det INTE normalt!

Missbrukande föräldrar är ingenting man bör skämmas över och jag anser att man har all rätt i världen att tala om det! Det är trots allt inte den missbrukande som är offret, det är folk runt omkring.

Nu mår jag i alla fall mycket bättre i mig själv och fokuserar bara på min bebis som växer så det knakar där inne! Jag är så glad att jag har min älskade sambo att prata med när mitt förflutna jagar mig för mycket.

Någonting bra som kom utav mammas alkoholberoende var att min egen syn på alkohol är otroligt hälsosam! Jag har aldrig festat mycket och kommer aldrig att utsätta mitt barn för något så hemskt som jag fått uppleva! Inget ont som inte för någonting gott med sig antar jag :)

Nu är det inte långt kvar tills vår älskling är här! Gud va jag längtar:)

https://cdn1.cdnme.se/4142681/7-3/pic_51b8e45d9606ee6c15b2d359.jpg" class="image">

Kommentera

Publiceras ej