Trött på smärta

1kommentarer


Jag är så jävla trött på att vara gravid!

Nu ligger jag här med förvärkar som kommer med 10 minuters mellanrum och tjurar över att det aldrig kan få vara bra!

Är det inte foglossning så är det någonting annat och jag längtar efter den dagen jag vaknar upp och känner att jag inte har ont någonstans :(
Jag är jättetrött och skulle egentligen vilja sova en stund men jag är så himla täppt i näsan och min nässpray är slut, vilket innebär att jag måste åka in till 7eleven och köpa en ny men jag har verkligen ingen ork och har faktiskt för ont för att orka röra på mig.. Dessutom så kräktes jag nyss för andra gången ikväll... Yeeeeeey va kul!

Nu ska jag dra täcket över huvet och gråta lite över allt det jobbiga och hoppas att imorgon är en bättre dag!
Vi får väl se om det blir ett besök på förlossningen om inte värkarna ger med sig, jag orkar egentligen inte åka dit och krångla men snart kanske jag blir så illa tvungen.. Synd att man inte är fullgången så bebis faktiskt får komma så man slipper oroa sig för att den föds för tidigt!

Hoppas alla andra har en superbra fredag!

1 kommentarer

Jennie

13 Jul 2013 05:19

Har följt dig sen du startade din blogg, vet inte hur jag kom hit men jag har klickat mig in varje dag sen dess. Älskar ditt sätt att skriva, jag känner igen mig i allt du har att säga och kan inte annat än att hålla med. Däremot är jag jättedålig på att kommentera och nu känner jag att jag verkligen måste.

Jag vill börja med att säga att du är jättevacker. Du känner det säkert inte själv, men det är du. Sen vill jag säga att JA, det börjar bli så jävla jobbigt att vara gravid (är i vecka 36 nu) och man vågar ju fan inte ens tänka det utan att folk ska komma med sina "men det är ju sååååå vackert" "min graviditet var underbar" eller "ja men det är ingen sjukdom/du får ju ditt barn sen". Som om vi inte är medvetna om att vi bakar en unge liksom.

Det spelar ingen roll egentligen, för du mår som du mår. Det säger ingentijng om dig som mamma eller person. Bara du kan avgöra huruvida kul det är att vara gravid, oavsett hur mycket du älskar och längtar efter ditt barn. Lyssna inte på andra, lyssna på mig haha. Nej men seriöst, kom ihåg att det är okej. Allt du känner.

Jag önskar att det fanns något man kunde göra annat än att ge dg lite ord på en skärm, men jag kan bara säga: försök tänka positivt på något annat. Fantisera dig iväg, tänk på ditt barn kanske, eller första gången du ska göra något du saknar efter graviditeten (för min del blir det en fet, kall cider)... Försök att komma bort ifrån tankarna på det jobbiga och peppa dig själv med lite längtan istället. Det fysiska kan jag inte göra något åt, där får du helt enkelt bara svära, gråta och skrika på din kropp. Eller på din kille kanske. Dem är oftast bäst att skrika på.

Hoppas dina förvärkar har gått över eller att ni fått hjälp på ett eller annat sätt. Allt kommer bli jättebra, du ser det snart. Men glöm för guds skull inte bort att ta ut din ilska på alla sätt du behöver. Inte bara på bloggen om det int är tillräckligt. Glöm inte att du är viktig, att dina känslor spelar roll och att ingen annan har rätt att döma dig. Så ut med all skit du kan så får du lite luft att andas. ibland sitter känslorna i vägen för luften och det blir sådär tjockt och tungt och ångestfyllt. Passa på att skrika lite då, om det som stör dig. Det du känner kan ingen annan ha en åsikt om.Oavsett vem eller vad. Kram!

Svar: Tusen tack för din kommentar! Den lös verkligen upp min dag och jag blev så himla glad! Jag känner mig privilegierad som har dig som läsare!
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej