Får ingen sjukpenning...

1kommentarer


Jag har fått besked ifrån försäkringskassan om att jag inte kommer att få någon sjukpenning för hela den här perioden jag har varit sjukskriven.

Dom har hört av sig till min arbetsgivare för att bekräfta min årsinkomst och arbetstimmar under 2012 men hon har inte svarat.

Om detta var medvetet eller inte ifrån hennes sida vet jag inte men jag har varit alldeles för ledsen för att orka ta tag i problemet. Under hela den här tiden har Jimmy fått försörja mig och jag har inte haft någon inkomst över huvud taget.

Nu måste jag åka till försäkringskassan och prata med dom. (det går nämligen inte att få tag på dom på telefonen om man inte vill sitta i kö i 2 timmar) och jag kan bara hoppas att dom kan hjälpa mig på något sätt.

Det som känns värst är att detta även kommer att påverka min föräldrapenning om hon inte svarar dom när jag ska ansöka om den också. Då får jag den absolut lägsta oavsett vad jag gör.

För den som aldrig varit sjukskriven förut eller som ska ansöka om föräldrapenning för första gången så är hela jävla systemet en djungel och jag känner faktiskt inte att jag fått den hjälpen jag behöver!

Jag önskar, av hela mitt hjärta att jag hade kunnat jobba under min graviditet och slippa alla dessa problem men när kroppen säger ifrån så blir man tyvärr tvungen att lyssna.

Nu har till och med tanken slagit mig att hoppa på första bästa skitjobb som finns och skita i vad kroppen säger bara för att få in lite pengar.
Men eftersom jag vet att det kan skada bebisen om jag mår dåligt så får jag väl helt enkelt försöka lösa problemet på annat sätt..

Inte konstigt man är deppig...


Idag har både jag och Jimmy legat på soffan faktiskt, han har feber och ont i halsen stackarn! Jag är bara allmänt trött. Ryggen börjar verkligen ta stryk av den extra tyngden nu känner jag.

Jag lyfter på hatten för alla andra gravida som jobbar hela graviditeten och kan inte säga annat än att jag är sååå avundsjuk!

Hoppas ni mår bra där ute!

https://cdn1.cdnme.se/4142681/7-3/pic_51d48c92ddf2b32a23ec30a1.jpg" class="image">

1 kommentarer

Jennie

03 Jul 2013 23:03

vilken jävla otur hörru... vet att det är jobbigt att ta tag i men försök få tag i din chef, det måste väl vara olagligt att inte ge ifrån såna uppgifter? jag vet inte men testa! usch jag får ångest av att läsa ditt inlägg verkligen, lider med dig. jag själv har ångest över mycket (gad) och jag har inte ens orkat ta tag i föräldrapenningen och ska föda i augusti... men nu när jag ser ditt inlägg tänker jag vara fräck nog och säga: försök ta tag i det! jobba inte, det ska du inte behöva utan ring henne och var hård! har du någon vän eller syster som låter lik dig på telefon? låt denna prata i så fall! jag vet att det här är världens jobbigaste "tips" men ALLT löser sig, okej? be din kille hjälpa dig med försäkringskassan, han får följa med dig dit så du har ngon som håller dig om ryggen och hjälper dig att stå på dig och bråka. det kommer bli bra, jag lovar. be om hjälp, jobba INTE och stå på dig! kram!

Svar: Tusen tack för denna pushen! Jag vet att jag måste ta tag i det men fick brevet om detta besked förra veckan och har bara haft ångest sen dess och inte vetat var jag ska börja! Jag ska höra av mig till henne inom dom närmaste dagarna, måste få tag på fk först och höra med dom vilket ansvar hon har och vad jag har rätt att kräva av henne.Jag ska också ha i augusti men har inte ansökt om fp än, måste nog som du säger, sätta mig med dom och min sambo och få allting förklarat för mig ordentligt! Det är mycket att tänka på!

Nu känns det faktiskt lite bättre! Tack Jennie!
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej