Dopet

0kommentarer


Gudarna ska veta att det är kämpigt att vara föräldraledig! Man har verkligen fullt upp hela dagarna och just nu är mattheo inne i en period då ingenting duger mer än 10 minuter! 

I söndags hade vi dop :) allting blev väldigt lyckat och det va verkligen värt att lägga ner lite extra tid för att få det som jag ville ha det:) 
Vi hade en superbra präst och dopet ägde rum i tjällmo, sen fikade vi i kapellet.

Jag trodde att mattheo skulle gråta när han fick vattnet på huvudet men han gillar ju vatten så han brydde sig inte :) han hade bara stirrat rakt ner i dopfunten helt fascinerat, min lille going :)! 


Mattheo fick jättemånga fina presenter! En av dom va denna fina hoppgunga han fick av sin farfar, han älskar den verkligen och den underlättar något enormt för mig här hemma :) 


Något annat han fick va en simba... Jag och Jimmy har skämtat om att han ska gå fram och stryka tummen över pannan på mattheo på dopet och säga "simba" istället xD 
Så jimmys pappa (mattheos farfar) och hans sambo bestämde sig för att ge oss en simba! Himla kul och uppskattat:) 
Humor är ingen bristvara i alla fall;) 
Jag försöker övertala Jimmy att mattheo vill lära sig rida.. Men jag skulle tro att det slutar såhär ;) 

Nu vakna lilleman (han sover 10-30min åt gången på dagarna nu) så vi ska göra oss redo att åka till hans farfar som fullt år :) 

Kommentera

Publiceras ej