Dela på föräldraskapet?

1kommentarer

Hur delar man på föräldraskapet? Ska det vara mamman som tar mest ansvar? 

Jag anser att båda har lika stor del i föräldraskapet och att man måste hjälpas åt, man är ju två om att skapa bebisen eller hur? 



Jimmy är världens bästa pappa och har en jättefin relation med mattheo, han har ju varit precis lika delaktig som mig från start med ALLT! 



Det är en fördel med ersättning, pappan kan vara med och mata. 

Jimmy är också väldigt bra på att söva mattheo och det märks väldigt väl att han vet vem pappa är och känner sig trygg.



Vad gäller matningen så har jag hållt väldigt hårt på att inte vem som helst får mata mattheo, jimmys bror va den första som matade honom förutom vi och då va han ca 3 månader. 
Utöver honom så är det min syster, mattheos gudmor, en kompis och min pappa som har matat honom. Jag vill att han ska känna samma trygghet vid måltiderna som ett ammat barn gör och det är även viktigt för mig att få känna att jag och Jimmy är hans trygghet.


Mattheo är en väldigt trygg och glad liten kille, han är för det mesta snäll när man är borta och skötte sig exemplariskt på julafton :) 



Nu är vi på väg till min farmor och farfar för ännu ett julfirande :) det ska bli så himla kul att träffa dom! 


1 kommentarer

Vivi

07 Jan 2014 02:50

Vilket änglabarn ni har fått!
Blir alldeles tårögd.

Nu till en fråga

Hur gammal är Mattheo nu? :)

Svar: Mattheo blir 5 månader den 11/1 :)
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej