Fick åka till förlossningen idag.

0kommentarer

Usch vilken jävla dag!
Igår ramlade jag som sagt ur sängen när jag vaknade, landade på magen såklart! Så jävla klumpig!

Precis efter det så kände jag bebisen tumla runt där inne, men ingenting sen dess!!
Så när jag provat med allt, buffat på bebis, druckit kallt vatten, ätit surt, salt, sött och allt man kan tänka sig och inte fått någon reaktion så ringde jag till mvc i motala, som såklart hade stängt efter klockan 12 på fredagar..

Efter det ringde jag 1177 som försökte koppla mig vidare till förlossningen i Linköping, utan resultat.

Så jag fick vänta en stund och ringa till förlossningen själv.

Jag berättade att jag var orolig och att jag inte kände bebisen alls och att jag hade ramlat.. Sen frågad jag om jag skulle vänta eller vad jag skulle göra, varpå dom svarade: kom in direkt, det är bara att du kommer in så tar vi hand om dig direkt...

Så jag satte mig i bilen och åkte in mot Linköping, ringer sambon och tjuter som en idiot. Han möter upp mig och efter många om och men så hittar vi äntligen in på förlossningen, Linköpings sjukhus är som en labyrint!

Väl där inne så fick vi komma in på ett rum, jag fick lämna ett urinprov (presterade dock inte så bra med tanke på att jag precis hade kissat) och sedan kom barnmorskan in och frågade lite om hur länge sen det var jag kön bebisen, hur jag hade ramlat osv.

Sen kollar hon misstänksamt på min sambo ?!

Jag vet inte om hon trodde att han hade puttat mig ur sängen? Är det så otroligt att man ramlar ut??

Efter det så började hon leta efter hjärt ljud från bebisen och tillslut hitta hon det!

Vilken jävla lättnad!!

Hon kollade blodtryck som såg bra ut och sa sen att jag hade mycket vita blodkroppar i urinen så antagligen har jag urinvägsinfektion..

Bebisen mår bra i alla fall, men om jag får mer sammandragningar och om jag får ondare i magen så får jag komma in direkt igen, det känns ju tryggt.

Stackars min älskade sambo som snällt bara kan hålla mig i handen, han är ju totalt maktlös liksom <3

Jag antar att vi får se det som ett studiebesök på förlossningen då :p!

Kommentera

Publiceras ej