Drömmar om förlossningen, aliens och kattungar!

2kommentarer


Lustiga drömmar har vi alla någon gång i livet, jag skulle nog dock våga påstå att jag är lite känd bland mina vänner för min fantastiska fantasi när jag sover ;)


Graviditeten har ju inte varit sen att påverka mina drömmar heller och jag har ända sen i början drömt mycket om bebisen/förlossningen och allt där omkring.

Idag vaknade jag tex mitt i min dröm att jag skulle klättra ner från ett stort trappsteg, och landar på golvet nedanför sängen.. Inte så bekvämt, gjorde ganska ont faktiskt...
När jag sen låg där på golvet (bland min hög med kläder) så insåg jag ju iaf att jag kanske borde sätta igång en tvättmaskin, med tanke på att antalet kläder jag nu mera kan ha är väldigt begränsat!

men snacka om att bli pigg direkt!!

häromdagen drömde jag att någon stod med en vattenkanna och hällde litervis med vätska över mig, när jag vaknade (fäktandes med skräckinjagande karate moves för att döda idioten) så inser jag att jag helt våt i hela ansiktet för att jag gråter?

Då började jag istället stor tjuta pga chocken och fattade INGET!

Min kropp tar sig friheter att spöka hur som helst och vissa dagar känns det som att hormonernas domedag är nära och att jag inom en snar framtid, endast kommer vara:

en enda stor hormon.

Drömmarna runt bebisen brukar vara ganska liknande, om jag inte föder en gigantiskt, slemmig och grön alien så är det kattungar och hundvalpar som kommer ut och ingen av dom överlever.

Vad förlossningen beträffar så börjar drömmarna ofta med att jag försöker väcka min sambo för att säga att vi måste åka in, varpå han bara säger att jag får klara mig själv och sen somnar om (det skulle han såklart aldrig säga) sen får jag börja gå in till Linköping mitt i natten, när jag äntligen är framme så säger säger barnmorskorna att jag inte är tillräckligt öppen och att jag får gå hem igen, sagt och gjort!

Väl hemma så har sambon fått för sig att nu ska vi minsann inte ha några barn så jag får snällt knipa resten av livet.. Vilket jag tycker låter som en bra idé så vi kollar på en film istället (?!)

Efter flera dagar med värkar så åker vi i alla fall in, varpå personalen förklarar för mig att dom måste skära upp HELA mig om dom ska få ut den eftersom att den tydligen är gigantisk..

Jag föder då oftast en alien varpå jag vaknar kallsvettig och mår skit!

Inga solskensdrömmar här inte!

Jag hoppas att jag får ett normalt barn i alla fall xD



2 kommentarer

Sophia

26 Apr 2013 09:16

hahahaha - dessa drömmar, skratta eller gråta.?

http://lovelygirls.blogg.se/2013/january/jomenvisst-vettu.html

Svar: Haha nämen Gud va otäckt!! xD "skjut den" hahaha
Det där va ju värre än mina drömmar :p
lannestad.blogg.se

Sophia

26 Apr 2013 19:35

hahaha - aaa, den va skit läbbig, tänderna va liksom sådär Clownen DET vassa o spetsiga o när ja sen ser att han liksom kan gå om sambon håller i hans händer då flippa ja ur o ville skjuta den! *haha* Men när ja vakna va ja livrädd men samtidigt full i skratt - vem säger så liksom!? *haha* Drake va knas de kan bli... ;)

Skönt för dig att allt såg bra ut idag på Förlossningen iaf.. :/ Vet känslan av att inget veta.. usch... lider med dig.. :/

Svar: Haha nämen usch va otäckt xD tur det bara var en dröm då iaf!
Ja jätteskönt att bebis mår bra!!
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej