Cravings

4kommentarer

 
 
Någonting dom flesta vem om graviditeten är att man kan ha ett speciellt sug efter någonting. En del saker är helt normala och vissa är.. 
Tja, udda... 
 
så skulle jag nog vilja beskriva det.
 
Vissa äter mycket choklad, saltgurka, lakrits, is osv och vissa lukter kan även vara väldigt tilltalade under graviditeten. 
 
du lever i princip i en "jag vill äta eller lukta på det där NUUUUU" robotkropp som tyvärr inte går att kontrollera alla gånger.
 
I mitt fall så har det varit olika saker jag varit sugen på, i början hade jag svårt att äta vanlig mat pga illamåendet dock men åt istället mycket mackor, sallad, frukt och grönsaker. 
 
Ett av mina tidiga symptom var natthungern! Denna otroligt jobbiga känslan av att behöva gå upp och äta mitt i natten... 
 
Det otäcka är att man knappt lägger en tanke på att det kanske är lite galet att gå upp halv 1 på natten för att göra en kyckling och baconpaj, äta en bit och gå och lägga sig igen. men när man är sugen så går det fort från tanke till handling.
 
Detta tog mig allt som allt ungefär 2 timmar och jag reflekterade inte över detta underliga begär förrän dagen efter då jag faktiskt insåg..
 
Att jag va helt från vettet....
 
Under en period så åt jag som en normal person på dagen och ungefär lika mycket på natten. Så det blev alltså två dagars mat på 1 dygn.
 
Någonting annat lustigt jag kommit på mig själv med att göra är att "småhandla". Jag kan alltså åka till affären för att köpa tex en liter mjölk, bröd osv. 
 
men hör och häpna, det är inte mjölken som lockar!
 
Det som driver mig är den änglalika, underbara hyllan med rengöringsmedel!
Jag spenderar alltså väldigt mycket tid med att strosa runt i affären för att gå förbi "gohyllan" så många gånger som möjligt. 
Ibland kan jag stanna och lukta hur länge som helst tills jag inser att någon iakttar mig med en misstänksam, dömande blick som om jag vore en knarkare..
 
Jag får väl erkänna, jag har torskat på rengöringsmedel.. Helt slut i huvet och driven av mina galna begär fastnar jag gång på gång framför gohyllan och sniffar i mig så mycket underbar lukt jag bara kan innan någon kommer på mig.
 
Vissa dagar kan jag också tvätta händerna 100 tals gånger enbart för att tvålen luktar så förbannat gott, vilket resulterat i otroligt torr hud och att tvålen tar slut.
droppen kom dock en dag när jag förnöjt stod i min egen värld, tvättade mins händer, pumpade ut en stor klick tvål och NÄSTAN ÅT DEN! 
 
Sen tjöt jag i en timme för att jag nästan ätit tvål xD 
 
Haha man blir bra dum i huvet när hormonerna spökar.
 
Jag skulle nog säga att lukter är det jag torskat på, maten är i princip som vanligt, bortsett från att jag äter MASSOR med gurka (hela gurkor åt gången), körsbärstomater och pizzasallad.
 
Det som är mest udda är nog att jag tycker att min ena katt luktar så sjukt gott! Hon är så trött på mig nu eftersom jag överöser henne med kärlek och försöker mysa med henne hela tiden..
 
Men hon är ju SÅÅÅÅÅ fluffig och luktar så himmelskt att jag inte kan låta bli att tvångsgosa med henne lite extra länge varje dag...
 
Stackars kisse!
 
Min andra katt luktar inte alls lika gott till min stora besvikelse.. 
 
Är det någon annan som hört talas om något roligt någon ätit/sniffat på under graviditeten? 
 
 

4 kommentarer

sis

23 Apr 2013 02:12

Hahaha jag lovar detta var det roligaste jag läst på länge sis xD måste få fråga denna känsliga fråga utan att du flippar , åt du tvål eller är det fortfarande i luktstadiet ? Fucktard älskar dig !

Svar: Tvålfrågan förblir ett mysterium ;) nevars jag käkade aldrig tvålen men det var bra nära!! Tror dock inte den smakar som den luktar :(
lannestad.blogg.se

mickaela

23 Apr 2013 08:01

Hahahaha jag döör.. Skitkul & läsa. Själv har jag typ bara blivit torsk på citron och bubbelvatten som jag hatade förut.

Svar: Va roligt :p äter du citronen hel då eller pressat du den?:)
lannestad.blogg.se

Madde

23 Apr 2013 14:48

Kommer ihåg att Mahlin var tokig i jordgubbar när hon väntade roxanna :)

Svar: Ja just det!! Det minns jag :p och att hon vräkte i sig massor och sen sa: det va bebisen som tvingade mig :p
lannestad.blogg.se

Sophia

24 Apr 2013 07:26

Tummen upp för en hysteriskt bra o rolig blogg!
Jag är 3 barns morsa, senaste bebisen kom för bara 2månader sen - och jag önskar att du funnits med din blogg 2004 under min första grav! Herregud så bra du är!
Känner igen mig i så mkt du skriver så det är sjukt men ack så roligt.
Den sjukaste luktorgien jag hört talas om är min farsas kompis dåvarande Babys Mama - nylagd asfalt. ??
Som tur var så höll de på att lägga asfalt nån mil från deras hem men i tid o otid fick han köra henne fram o tillbaka på denna nylagda väg så hon fick köra ut huvet o sniffa lite.. ^^


Svar: Åh tack så mycket för så positiv kritik, nu har du verkligen gjort min dag och jag hoppas att du fortsätter läsa och kommentera bloggen! Speciellt när du kommer med såhär roliga historier xD
Nylagd asfalt alltså? Hahaha! Hmm jag kanske borde testa?;) jag torkar ju på lukter :p jag tror dock att min sambo vägrar köra mig någonstans för att få mig en sniff xD

Grattis till dom små förresten och jag hoppas att allt har gått bra :)!!
lannestad.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej